Proč já

Metodika, která funguje (a baví)

Analýza potřeb
Vzdělávací aktivity jsou připravovány na míru účastníkům. Oproti kurzům otevřeným pro veřejnost mají tedy tu výhodu, že se na nich účastníci dozvědí to, co skutečně potřebují vědět, a diskutují o situacích, se kterými se v reálném životě skutečně setkávají. Aby bylo možné takové vzdělávací aktivity připravit, je třeba analyzovat, jaké vzdělávací cíle mají vlastně naplnit. To lze provést několika způsoby...
Vzdělávání na míru
Hovoříme-li o návrhu vzdělávacího programu na míru, neznamená to vždy pouze vzdělávání tváří v tvář, tedy prezenční kurzy s živým lektorem. Cílem je naučit účastníky vzdělávání to, co mají znát a umět - nikoli nutit je sedět v učebně. Ačkoli jsou prezenční kurzy účinnou metodou vzdělávání, návrh vzdělávacího programu bude složen z takových aktivit, které jsou pro splnění daných vzdělávacích cílů nejvhodnější.
Kurzy trochu jinak
Vzhledem k tomu, že se zdravý člověk dokáže na jednu věc soustředit maximálně 20 minut, měl by pro něho být celodenní vzdělávací kurz zaměřený na dané téma utrpením. Tomu lze zabránit jediným způsobem - je třeba volit vzdělávací metody, které účastníky znovu a znovu vtáhnou do děje, a tyto metody průběžně střídat...
Hodnocení
Emeritní profesor University ve Wisconsinu, Donald L. Kirkpatrick, publikoval ve své knize Evaluating Training Programs (Hodnocení vzdělávacích programů) v roce 1994 jednoduchý model hodnocení efektivity vzdělávání. Prostřednictvím této knížky se jeho myšlenky z předchozích let dostaly do širokého povědomí vzdělávacích specialistů na celém světě a dnes je Kirkpatrickův model hodnocení vzdělávání zřejmě nejpoužívanějším hodnotícím standardem. V jeho podání existují 4 úrovně hodnocení vzdělávání.
Aktuálně otevřené kurzy
© Copyright 2015 - 2025 Mgr. Hedvika Šimková
Design Ondřej Kormoš